joi, 24 mai 2012

Pateu cu ... poveste


Jurnal de Giuleşti declarã sãptãmana aceasta sãptãmâna pateurilor. 

Pateul de legume ce vã îmbie în poza de mai jos are o poveste ce îmi trezeşte (deja) nostalgii. Detalii, mai tarziu, în Jurnal..

Panã atunci, vã ofer reteta:

- 200 g nãut care a stat 20 ore în apã
- 100 g amestec din mazare şi morcov
- un cãtel de usturoi mãricel
- sare dupa gust
- ulei cât sã îl facã vartos, cum vã place
- iubire multã faţã de ai tãi, cãrora le place acest pateu pentru cã.... aflaţi mai tarziu.. nu divulg incã...:-)

Se fierb cele de mai sus - mai putin ultimul punct :-) - nãutul, separat, aproximativ 15 minute  iar amestecul din mazare şi morcov (crude sau din punguţa congelatã) 5-10 min .

Vã imbrãţisez şi va invit la bucãtãrie!


Zilele acestea sunt incarcate de multa emotie si curiozitate, generate de faptul ca mai avem un hop si vom pasi pentru prima oara si intaiasi data pragul Mariei Sale, S-C-O-A-L-A. 

Sunt atatea amintiri care ne trag inapoi, spre prima copilarie, spre prima saptamana cand ne-am instalat cu Antonio in camera plina de jucarii cantatoare, de caldura, grija si toate celelalte lucruri pe care le aduce cu el intr-o casa noul nascut. Mie, ca mama, mi-e tare dor de acea perioada, el nu stie prea multe sa spuna de atunci. Tin minte ca nu dormea noapte. Niciodata. Facuse 8 luni si eu nu reusisem sa am macar o noapte intreaga de somn. Schimbasem fusul orar dupa bunul plac al copilului meu. Abia cand rasarea soarele, in primavara numarul 1 din viata lui, ne asezam si eu, si el serios pe... somn. Razele soarelui bateau calde la fereastra, dormeam atat de dulce, el la fel.... Sunt multe amintiri, dar nu le putem depana pentru ca trece timpul si iata, ne-am facut baieti de scoala.
Dintre toate avatarurile copilariei, cel mai mult ne vor lipsi draga noastra gradinita, colegii de aici, doamnele... si - nu in ultimul rand - pateul de legume pe care l-a preluat mama din meniul doamnei bucatarese Alina ca se na faca din cand in cand o surpriza la masa.

Speram sa traim fericiti pana la adanci batraneti insa treaba asta numai Domnul o stie.

Niciun comentariu:

Bloguri, Bloggeri si Cititori