duminică, 19 august 2012

Ce-nseamna frumos...


Ce inseamna pentru mine frumos... bine... important... extraordinar?

Ati observat ca starile noastre sufletesti sunt precum indicii bursieri, cand se ridica, se ridica, gata sa iasa din ecrane; cand se duc sub zero de ai zice ca nicicand n-or sa mai rasara. Eu, cel putin, asa sunt, mai "defecta" cum ar spune mama.

Ce ma ridica si ce ma coboara, nu pot sa definesc exact. Totusi, sunt unele imprejurari care, in mod repetat, imi dau aceiasi fiori si imi zbarlesc parul de pe ceafa:
Foto: iubiresilumina.com


- zorii diminetilor nici reci, nici toride, cam ca acestea, de august-septembrie. la fel, inserarile zilelor senine.
- prima intalnire cu marea din zilele de vacanta. plimbarile pe faleza si porumbul copt de pe plaja.
- mirosul copilasului nou nascut, atmosfera de matase din jurul lui, jucariile cantatoare de deasupra patutului.
- privirile umede si misterioase de pe peronurile garilor
- mirosul ierbii abia tunse, mirosul firelor de rosii si al patlagelelor.
- linistea din cimitir, fosnetul frunzelor toamna, al crengilor sun povara zapezii, iarna, pe vifor.
- blandetea omului care le stie si le intelege pe toate.
- zgomotul pe care il fac roadele, la cules, cand le arunci in galeata.
- bratele mici, agatate e gatul tau, in semn de "esti totul pentru mine, mami/tati".
- gustul pepenelui, al strugurilor, al rucolei, al limonadei, al socatei, al ceaiului de iasomie.
- omul care ajuta pe cel ce are o nevoie, chiar daca nu il cunoaste.
- omul care intoarce bine pentru rau. omul care nu se lauda cu ispravile lui.
- omul care face pace cu timpul.
- omul care se multumeste cu putin, pretuind sanatate si lumina zilei.
- omul care cauta stiinta, intelepciunea, credinta, nadejdea si dragostea.
- omul care il iubeste pe om pentru ca il iubeste pe Dumnezeu si pentru ca Dumnezeu il iubeste pe el.

Cam acestea ar fi lucrurile dragi sufletului meu. Pe unele dintre ele nu le-am experimentat inca, dar vreau cu orice pret, pana la sfarsit, sa pot spune ca le-am trait si eu. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!

Niciun comentariu:

Bloguri, Bloggeri si Cititori